Te mivel hirdetsz? Füstjelekkel? Online? Offline? Sehogy?

Aki azt mondja sehogy, az ő üzlete virul reklám nélkül is, az hazudik. Még a legkisebb szatócsboltnak is szüksége van hírverésre, ha máshogy nem, hát szájhagyomány útján. Természetesen nem mindegy, hogy fiziológiai szükségletekhez, vagy az önmegvalósításhoz szükséges termékről van szó. Marketing A legtöbb ember, ha meghallja a szót: marketing, rögtön csak és kizárólag a reklámra asszociál. Pedig a marketing nem reklám, illetve nem csak reklám. A marketing maga a piacelemzéstől egészen a neadjisten csődig és még azon is túl minden mozzanatot magába foglal, mely adott vállalatra vonatkozik. A marketing egyik szegmense a reklám, azaz a hirdetés A reklám célja (legegyszerűbben) egy szolgáltatás, termék, szervezet megismertetése, információadás, minél több új vásárló megnyerése a régiek megtartása mellett. A fogyasztói magatartást (annak számos aspektusát) vizsgálva, tűpontosan be lehet határolni, mely reklámhordozó lesz az ideális. A jól körülhatárolt buyer persona a lehető legkisebb költséggel éri el a legtöbb potenciális vásárlót, hiszen azáltal, hogy ismerjük a célcsoportot, meghatározhatjuk, mely hozzávalókat keverjük a saját marketingkommunikációs mixünkbe a hatékonyság, a jó konverzió érdekében. Hogy a promóció online vagy offline történik, az szintént attól függ, hogy a kommunikációba bevonni kívánt reménybeli vásárlókat hogyan érhetjük el leghatékonyabban. Pista bácsi alsógatyája és Erzsi néni konyharuhája – piacszegmentáció Vegyünk egy példát! Természetes, ha egy falusi kipakolós vásárra az embereket nem a fészbukon invitáljuk, hiszen Pista bácsi valószínűleg azt sem tudja, eszik, vagy isszák-e a netet és a közösségi médiát. Számukra a leghatékonyabb kommunikációs stratégia, ha nyomtatott, azaz offline reklámplatformon hirdetünk. Nagy betűkkel, jól olvashatóan, rögtön megragadva a figyelmet. Ezer és ezer elméleti, gyakorlati titka és törvénye van annak, hogyan lehet az offline és az online reklám a lehető leghatékonyabb – ahány célcsoport, ahány termék, ahány piaci szituáció, annyiféle offline és online reklám. Mindenféle reklámtervezés alapja hat kérdés: mit, kinek, mivel, hogyan, mikor, meddig? Ha ezekre tudjuk a választ, pofonegyszerű dolgunk van. J Amikor bevezettük a piacra az ANCHOR és a MyTeddy termékeinket, nem volt kétségünk, hogy mindkettő belopja magát a vásárlók szívébe. Ettől függetlenül a kezdetektől, folyamatosan hirdetünk, hogy mielőbb megtudjátok, micsoda pompás dolgokkal szolgálunk! 😉

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

17 + 19 =